Obecna sytuacja związana z pandemią COVID-19, ale także w szczególności rozwój nowych technologii, ma niewątpliwy wpływ na wzrost branży handlu elektronicznego. Przedsiębiorcy z wykorzystaniem Internetu zawierają każdego dnia niezliczone ilości rozmaitego rodzaju umów z różnymi podmiotami. Przy tym należy mieć na uwadze również to, że prowadzenie działalności w Internecie wiąże […]
Marketing
Reklamy w nowej rzeczywistości zagrożenia epidemicznego
Jakie zasady powinny przyświecać reklamodawcom podczas okresu zagrożenia epidemicznego?
Nowe studia podyplomowe na Uniwersytecie Warszawskim
Jak znaleźć biznes, który przynosi natchnienie? Z początkiem listopada na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego startują roczne studia podyplomowe „Zarządzanie na Rynku Dzieł Sztuki”.
Odzyskiwanie prawa do domeny internetowej
Niestety nie należą do rzadkości sytuacje, w których przedsiębiorcy zderzają się z faktem zarejestrowania domeny internetowej z wykorzystaniem ich firmy/marki czy też znaku towarowego przez inną osobę/podmiot. Do tego typu sytuacji dochodzi najczęściej na tle współpracy z przedstawicielami/agentami, którzy wykorzystując fakt otwarcia się danego przedsiębiorcy na nowy rynek, bardzo szybko reagują i rejestrują w domenie danego państwa domenę zawierająca oznaczenie tego przedsiębiorcy.
40,4 mln złotych, 150 spotów, 15 sekund, 30 dni
Tytułowe liczby wynikają z trzech decyzji Prezesa UOKiK wydanych w odniesieniu do praktyk reklamowych / promocyjnych stosowanych w spotach reklamowych smartDOM i Power LTE.
Kolejny raz praktyka pokazała jak istotną kwestią jest budowanie prawidłowych, odpowiadających prawu przekazów reklamowych. Główne motywy powtarzane we wszystkich trzech decyzjach to konieczność formułowania prawdziwych, czytelnych, pełnych komunikatów odnośnie oferty oraz jej elementów.
Zdaniem Prezesa UOKiK, reklama telewizyjna musi odpowiadać prawdzie i nie może sugerować konsumentom czegoś innego, niż jest w rzeczywistości. Takie stwierdzenie dotyczy przy tym nie tylko samej reklamy telewizyjnej ale również innych nośników.
„Wyraźna zgoda konsumenta” – uwagi na bazie decyzji T-Mobile Polska
Prezes UOKIK w decyzji z dnia 27 grudnia 2016 r. (decyzja nr DDK 20/2016) stwierdził, że spółka T-Mobile Polska naruszyła zbiorowe interesy konsumentów poprzez nieuzyskiwanie wyraźnej zgody od konsumentów na dodatkowe płatności związane z usługami „Granie na Czekanie”, „Szafa Gra” i „Prenumerata”.
Okoliczności samej sprawy są bardzo szeroko opisywane w mediach, stąd we wpisie chciałbym się skupić na wnioskach płynących z uzasadnienia decyzji, które mogą pomóc innym przedsiębiorcom przy konstruowaniu mechanizmu uzyskiwania zgody na dodatkowe płatności od konsumenta. Same usługi dodatkowe są bowiem całkiem powszechne – np. usługa wniesienia sprzętu, dodatkowe ubezpieczenie czy zapakowanie w formie prezentu.
Promocje, rabaty, konkursy – orzecznictwo ułatwia tworzenie regulaminów?
Akcje marketingowe związane z udzieleniem rabatów, przyznawaniem nagród na stałe wpisane są w wachlarz działań marketingowych przedsiębiorców. Wzmożoną aktywność tych działań można zaobserwować w okresie przed świętami Bożego Narodzenia. Tej intensywności powinna towarzyszyć troska o należyte ujęcie akcji w ramach prawnych, np. poprzez sporządzenie regulaminu. Może to wszakże wymagać dyskusji […]
Marki anglojęzyczne – czy polski konsument mówi po angielsku?
W zglobalizowanym świecie producenci dóbr, zwłaszcza tych szybko zbywalnych, tworzą marki o zasięgu globalnym. W tym celu często korzystają z języka angielskiego, uznając go za uniwersalny. Posłużenie się językiem Szekspira może być marketingowo uzasadnione również w przypadku rodzimych marek.
eSport od prawniczej szatni
Niedawno serwisy informacyjne obiegła informacja, iż technikum w Kędzierzynie-Koźle utworzyło klasę o profilu „tworzenie gier i esport”. Nie jest to żadne novum w skali światowej. W Korei od wielu lat funkcjonują szkoły średnie dedykowane kształceniu młodych osób w arkanach strzelanin, RTS, MMORPG, a abiturienci tych szkół mogą liczyć na miejsca […]
Recent developments in online games marketing in Poland
2014 marked as a year of not-so-little change in terms of legal requirements towards marketing in general and online game marketing in particular.