Mali, średni i duzi przedsiębiorcy w coraz większym stopniu wykorzystują strony internetowe w celu skutecznej komunikacji z potencjalnymi klientami. Podstawowymi informacjami, których użytkownik Internetu poszukuje na stronach przedsiębiorców są dane kontaktowe. Aby ułatwić użytkownikowi dotarcie do przedsiębiorcy, częstokroć na stronach danej firmy zamieszczane są mapy dojazdu do jej siedziby lub […]
Media
„Streisand effect”
Komentarz o skuteczności ochrony prawa w internecie „The Streisand Effect” jest przeważnie sieciowym zjawiskiem, w którym próba ochrony prawa, np. żądanie usunięcia treści ze strony internetowej, powoduje efekt odwrotny od zamierzonego – w krótkim okresie czasu następuje masowe rozpowszechnienie chronionych informacji wśród społeczności internetowej.
Prawo formatu – samoistny przedmiot ochrony?
International Format Lawyers Association definiuje prawa formatu jako „unikalną kombinację elementów w formie oryginalnie nadanej narracji”. Zjawisko formatu występuje w różnych mediach, takie jak radio, prasa, telewizja, a także w Internecie. Możliwości prawnej ochrony formatów wzbudzają w praktyce istotne wątpliwości. Mogłoby się wydawać, iż formaty powinny podlegać ochronie prawno-autorskiej. Tymczasem, […]