Ochrona prawna przepisów kulinarnych Zbliżają się święta i coraz więcej osób zaczyna zaglądać na strony i fora internetowe z przepisami kucharskimi. W umyśle prawnika zajmującego się prawem własności intelektualnej pojawia się pytanie czy przepis kulinarny, oprócz ugotowania na jego podstawie dania, którym olśnimy rodzinę podlega ochronie prawno-autorskiej i czy można […]
Wzory przemysłowe
Kronika Spotkań
9 listopada 2010 odbyło się w klubokawiarni Grawitacja spotkanie cyklu „IP przy kawie” organizowanego przez Koło Naukowe Własności Intelektualnej UW „IP” . Cykl spotkań polega na dyskusji na tematy związane z szeroko pojętą własnością intelektualną w nieco mniej formalnej atmosferze. W dyskusji tej zazwyczaj biorą udział członkowie Koła, zaproszeni reprezentanci […]
Nie ma zgody na list zgody
Od kilku lat praktyka Urzędu Patentowego RP oraz orzecznictwo sądów administracyjnych zmierza wyraźnie do egzekwowania przepisów ustawy z 30 czerwca 2000 roku – Prawo własności przemysłowej (p.w.p.) w kwestii uznawania (a ściślej, nie uznawania) tzw. „listów zgody” (letters of consent) w postępowaniu zgłoszeniowym znaków towarowych.
Raport Intranet a Prawo
Jest nam miło poinformować czytelników Bloga IP DZP o premierze raportu „Intranet a prawo – Vademecum dla Managerów, Redaktorów i Administratorów Intranetu”. Kopię raportu znajdziecie państwo tutaj.
Celnik – policjant od „podróbek”
W dniu 31 października 2010 r. minie rok odkąd weszła w życie ustawa o Służbie Celnej z dnia 27 sierpnia 2009 roku (Dz. U. z 2009 r., Nr 168, poz. 1323 z późń. Zm.) (dalej, „Ustawa o Służbie Celnej”).
Witamy na IP Law Blog!
Witamy na IP Law Blog prowadzonym przez prawników z Zespołu Praw na Dobrach Niematerialnych DZP. Jest to jeden z pierwszych w Polsce specjalistycznych blogów prawniczych z zakresu prawa na dobrach niematerialnych, prawa własności przemysłowej, prawa nowych technologii, prowadzonych pod auspicjami czołowej kancelarii prawnej.
Naruszenie praw autorskich twórcy znaku towarowego jako podstawa do unieważnienia prawa ochronnego na znak towarowy
W moim poprzednim wpisie (Wybrane prawno-autorskie problemy związane ze znakami towarowymi) wspomniałem o tym, że niektóre znaki towarowe z uwagi na swoją formę przedstawieniową (dotyczy to zwłaszcza znaków graficznych czy słowno-graficznych) stanowią jednocześnie utwór w rozumieniu ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (dalej „PA”). […]
Wybrane prawno-autorskie problemy związane ze znakami towarowymi
Zgodnie z definicją zawartą w ustawie z 30 czerwca 2000 r. prawo własności przemysłowej (dalej „PWP”) znak towarowy to każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny, jeżeli oznaczenie takie nadaje się do odróżnienia towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa. W szczególności znakiem towarowym może być wyraz, rysunek, ornament, […]
Zapobieganie wejściu na rynek podrobionych towarów
Dane statystyczne ostatnich lat pokazują stały wzrost zatrzymań celnych podrobionych towarów. Obecnie, zatrzymania celne obejmują swoim zakresem już nie tylko towary, które zwyczajowo kojarzą się z podróbkami, takie jak odzież czy płyty CD/DVD, lecz również produkty lecznicze, żywność oraz zabawki. Rodzi to poważne obawy o życie i zdrowie konsumentów. Wynika […]
Metody prawnego zwalczania zjawiska ambush marketing
Ambush marketing, dosłownie – marketing zasadzkowy, często określany marketingiem partyzanckim lub podstępnym, jest zbiorczym oznaczeniem różnego rodzaju działań marketingowych, które przeprowadzane są w miejscu oraz czasie sponsorowanego wydarzenia, bez uiszczenia opłat sponsoringowych.