Pracodawcy

Przyjmujmy innowacje pracowników

Przyjmujmy innowacje pracowników

Udostępnienie pracownikom szerokiej platformy do wyrażania i wdrażania swoich pomysłów ma swoje obiektywne uzasadnienie w potencjale tych pomysłów do ulepszenia środowiska pracy, produktów lub usług. Przedsiębiorca może tym sposobem wejść w posiadanie rozwiązania na tyle innowacyjnego, że może zmienić strukturę swoich przychodów i kosztów, zaburzyć konkurencję bądź wręcz stworzyć nowy rynek.

Pułapki rekrutacji

Pułapki rekrutacji

Kłamstwa, koloryzowanie, niestosowne pytania, żądanie prywatnych informacji – wszystkie grzechy rekrutacji okiem prawników.

Delegowanie pracowników do Polski po zmianach

Delegowanie pracowników do Polski po zmianach

18 czerwca 2016 r. weszła w życie ustawa o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług. Ustawa nakłada na pracodawców delegujących pracowników do pracy na terytorium Polski szereg obowiązków, nadaje PIP dodatkowe uprawnienia w zakresie kontroli prawidłowości takiego delegowania, a także określa zasady współpracy transgranicznej pomiędzy właściwymi organami.

Przyczyny wypowiedzenia – im więcej tym (dalej) lepiej?

Przyczyny wypowiedzenia – im więcej tym (dalej) lepiej?

Do tej pory wśród pracodawców panowało przekonanie, że w wypowiedzeniu mogą wskazywać wiele przyczyn uzasadniających rozstanie z pracownikiem, a wypowiedzenie będzie uzasadnione gdy choćby jedna z nich okaże się usprawiedliwiona. Taka praktyka miała swoje źródło w dotychczasowym orzecznictwie Sądu Najwyższego. Ten jednak poczynił ostatnio kolejny krok w stronę złagodzenia wcześniejszych stanowisk i „ukrócenia” pojawiających się w praktyce nadużyć.

Czy szef może czytać moją korespondencję?

Czy szef może czytać moją korespondencję?

Pracodawcy często zawierają w regulaminach pracy lub innych wewnętrznych dokumentach informację o możliwym monitorowaniu korespondencji służbowej lub rozmów pracownika. Przywykliśmy już chyba do komunikatów, z którymi spotykamy się próbując załatwić telefonicznie sprawę w banku czy urzędzie np.: „informujemy, że w celu zapewnienia najlepszej jakości obsługi rozmowa będzie nagrywana”. Czy szef ma prawo nagrywać pracownika lub przeglądać jego pocztę?