Najnowsze teksty

Wojnę o rynek śmieci wygrają nieliczni – artykuł w DGP

We wtorkowym DGP ukazał się mój artykuł Wojnę o rynek śmieci wygrają nieliczni dotyczący nowelizacji ustawy o odpadach. W dziedzinie tak, z jednej strony regulowanej, a z drugiej konkurencyjnej, jak gospodarka odpadami komunalnymi, każda zmiana stanu prawnego może mieć kolosalne skutki dla każdego z graczy. W lutym weszły w życie […]

Brak interesu prawnego zamyka przedsiębiorcom drogę sądową

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w wyroku o sygn. akt II SA/Kr 1391/14 potwierdził linię orzeczniczą wytyczoną przez Naczelny Sąd Administracyjny w sprawie o sygn. akt II OSK 1314/14. WSA odmówił przedsiębiorcy interesu prawnego we wniesieniu skargi na uchwałę rady gminy, w której gmina powierzyła świadczenie usług publicznych własnej spółce […]

Urlop szkoleniowy dla byłego aplikanta

Czy pracodawca ma zawsze obowiązek wynagradzania czasu urlopu na przygotowanie do prawniczego egzaminu zawodowego? Czy ma obowiązek udzielenia pracownikowi takiego urlopu jeśli nie kierował pracownika na aplikację, nie wyrażał zgody na odbywanie aplikacji, ani nie zawierał z pracownikiem umowy regulującej zasady podnoszenia kwalifikacji zawodowych?

Jak reklamować kosmetyki?

Produkty kosmetyczne są coraz powszechniej wykorzystywane przez apteki jako towar do zwiększania ich marżowości, wpływania na atrakcyjność placówki w oczach konsumenta, a w rezultacie na jej obroty. Takie wykorzystanie produktów kosmetycznych jest jednym z wielu dostępnych narzędzi trade-marketingowych, które mogą odrobić potencjalne straty spowodowane przepisami Ustawy refundacyjnej i usztywnieniem cen […]

Zmiany w telemarketingu farmaceutycznym. Potrzebne zgody

25 grudnia 2014 r. wszedł w życie znowelizowany art. 172 ust. 1 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Przepis ten reguluje zasady prowadzenia działań marketingowych za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnych, w tym usług telefonii głosowej. W rezultacie od 25 grudnia 2014 r. działalność w zakresie telemarketingu farmaceutycznego wymaga uzyskania zgody od każdego odbiorcy przekazywanych w ten sposób komunikatów handlowych.