Najnowsze teksty

Sektory i części, czyli o tym ile zamówień w odpadach i odpadów w zamówieniach

Jedną z (wielu niestety) istotnych kwestii, z którymi przychodzi się borykać samorządom, jest dylemat dotyczący organizacji postępowania przetargowego na odbieranie albo odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z podziałem zamówienia na części w sytuacji, gdy rada gminy nie podjęła uchwały o podziale na sektory. Ani ustawa o utrzymaniu czystości ani PZP […]

Branża kosmetyczna a działania organów antymonopolowych

Branża kosmetyków nie jest wolna od ryzyk wynikających z naruszenia przepisów prawa antymonopolowego. W ostatnim czasie przekonali się o tym najwięksi producenci tych artykułów, którzy wymieniali się informacjami dotyczącymi polityki cenowej. We wzmiankowanym przypadku przedstawiciele firm Beiersdorf, L’Oréal, GlaxoSmithKline, niemieckiego producenta środków czystości Erdal-Rex oraz Procter & Gamble i należącego […]

Nowe oznakowanie leków wprowadza Komisja Europejska

7 marca 2013 r. Komisja Europejska uchwaliła rozporządzenie wykonawcze nr 198/2013, za sprawą którego od dnia 1 września 2013 r. na opakowaniach oraz ulotkach wybranych produktów leczniczych wytwarzanych w państwach Wspólnoty pojawi się nowy symbol – czarny odwrócony trójkąt.

Czy ciasteczka okażą się smaczne?

Dnia 22 marca 2013 roku wchodzi w życie znowelizowana treść art. 173 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Znowelizowany przepis dokonuje zmian w zasadach dotyczących możliwości instalowania tzw. Cookies oraz innego oprogramowania w urządzeniach abonentów oraz użytkowników końcowych.

W DGP o zakazie reklamy aptek

Na portalu Dziennika Gazeta Prawna, kolejny artykuł na temat zakazu reklamy aptek a w nim wypowiedź Macieja Żelewskiego, pokazująca do jakich absurdów może prowadzić restrykcyjna wykładnia art. 94a Prawa farmaceutycznego.