Ambush marketing, dosłownie – marketing zasadzkowy, często określany marketingiem partyzanckim lub podstępnym, jest zbiorczym oznaczeniem różnego rodzaju działań marketingowych, które przeprowadzane są w miejscu oraz czasie sponsorowanego wydarzenia, bez uiszczenia opłat sponsoringowych.
Najnowsze teksty
Wyłączenie lekarza z przetargu szpitalnego
Często Klienci pytają nas, czy podpisanie w przeszłości jakiejkolwiek umowy z lekarzem, który następnie uczestniczy w przetargu po stronie szpitala, jest ryzykowne i jaki jest poziom tego ryzyka. Zgodnie z prawem lekarz, który przyjął zlecenie od oferenta w ciągu 3 lat poprzedzających ogłoszenie zamówienia, podlega wyłączeniu od udziału w postępowaniu w sprawie zamówienia publicznego – reguła ta nie dotyczy zawartych w przeszłości umów o dzieło ani umów sponsoringu.
Pakiety medyczne trzeba opodatkować
24 maja br. NSA w uchwale w składzie siedmiu sędziów (sygn. II FSP 1/10) przesądził o podatkowym traktowaniu abonamentów medycznych uznając, iż stanowią one korzyść dla pracowników uprawnionych do ich otrzymywania oraz powinny podlegać opodatkowaniu, jako nieodpłatne świadczenie.
Nabycie dossier przed rejestracją leku – korzystny wyrok WSA
Nabycie licencji na dossier niezbędne przy rejestracji produktu leczniczego, jeszcze przed uzyskaniem pozwolenia na obrót farmaceutykiem na terytorium RP, podlega odpisom amortyzacyjnym.
Organizacje Zbiorowego Zarządzania w Niemczech
Status prawny i forma działania Organizacji Zbiorowego Zarządzania prawami autorskimi w Republice Federalnej Niemiec jest nieco odmienny od modelu, który wykształcił się w Polsce. Warto więc przyjrzeć się jak ze zbiorowym zarządzaniem prawami majątkowymi twórców radzą sobie nasi zachodni sąsiedzi.
Ulotki dla niewidzących
Podmiot odpowiedzialny od 2007 r. musi zapewniać, aby treść ulotek przylekowych była dostępna dla osób niewidomych i słabowidzących. Jak wskazuje praktyka, jedynie niewielka część ulotek została dotychczas udostępniona osobom z problemami wzrokowymi.
Gadżety reklamowe nadal do 100 PLN
Zwiększenie limitu zwolnienia z PIT dla nieodpłatnych świadczeń otrzymywanych w związku z promocją lub reklamą świadczeniodawcy nie wpływa na maksymalną wartość upominków reklamowych.
Kilka uwag o jednolitości reklam
Nieprawidłowy „fizyczny” układ materiałów reklamowych przekłada się na ryzyko zakwestionowania danej reklamy przez GIF.
Noty kredytowe przy rabatowaniu akceptowane i skuteczne
Producenci leków mogą pomniejszać VAT do odprowadzenia (należny) o kwoty wynikające z not rabatowych dla aptek. Potwierdził to w wyroku z 13 kwietnia 2010r. Naczelny Sąd Administracyjny (sygn. I FSK 600/09).
Reklama leku a Charakterystyka Produktu Leczniczego
Praktyka stosowania w reklamach tzw. „skróconych informacji o leku” napotyka na nieprzerwany stanowczy opór Głównego Inspektora Farmaceutycznego.