Kosmetyki

Alergeny, CBD, retinol i zakaz testów na zwierzętach – co nowego w prawie kosmetycznym? Newsletter kosmetyczny czerwiec-lipiec 2023

Alergeny, CBD, retinol i zakaz testów na zwierzętach – co nowego w prawie kosmetycznym? Newsletter kosmetyczny czerwiec-lipiec 2023

Prawodawstwo w obszarze kosmetycznym dynamicznie ewoluuje. Unia Europejska bierze pod lupę coraz więcej składników produktów kosmetycznych pod kątem ich bezpieczeństwa dla konsumentów. Niektóre zakazy i ograniczenia już weszły w życie, a inne są dopiero projektowane lub konsultowane. Europejską inicjatywę obywatelską „Save Cruelty Free Cosmetics“ poparło niemal 1,5 mln osób. Co działo […]

Reklama kosmetyków na muszce inspekcji farmaceutycznej – tendencje w postępowaniach dotyczących reklamy aptek

W ostatnim czasie obserwujemy wzmożone zainteresowanie inspekcji farmaceutycznej reklamą kosmetyków. WIF-y coraz częściej badają, czy nie stanowi ona jednocześnie reklamy aptek. Przykładem takiego działania inspekcji jest głośna ostatnio sprawa dystrybutora kosmetyków Bioderma. Potwierdza ona tendencje, które obserwujemy w postępowaniach dotyczących reklamy aptek.

Cosmetics.

Sejm uchwalił ustawę o produktach kosmetycznych

4 października br. Sejm przyjął ustawę o produktach kosmetycznych. Sejmowa Komisja Zdrowia prowadząca prace nad kształtem ustawy nie wprowadziła znaczących zmian w stosunku do projektu, który wpłynął do Sejmu w maju br. W związku z powyższym należy spodziewać się szybkiego zakończenia prac nad regulacją.

Umbrella and pills

Marki parasolowe pod lupą URPL

URPL zapowiada, że będzie brał pod uwagę w procesie rejestracji leków także nazwy produktów z innych kategorii. Stanowisko kontrowersyjne, ale może mieć duży wpływ na ramy funkcjonowania marek parasolowych w Polsce.

Podwójna rewolucja w kosmetykach

Podwójna rewolucja w kosmetykach

Dla branży kosmetycznej nadciąga wiele wyzwań związanych z nową ustawą o produktach kosmetycznych oraz RODO. Wciąż dostępne są miejsca na seminarium PZPK z naszym udziałem, na którym będziemy przybliżać te kwestie. Zachęcamy do zapoznania się z relacją z pierwszej edycji wydarzenia , która będzie powtórzona 11 kwietnia.

Dobre praktyki w reklamie kosmetyków

Dobre praktyki w reklamie kosmetyków

Dla prowadzenia prawidłowej reklamy kosmetyków nie wystarczy przestrzeganie obowiązków wprost określonych w prawie. Przepisy prawa nakazują również zgodność z dobrymi obyczajami. Jak ustalić co dokładnie nakazują dobre obyczaje? O tym mówił Michał Tracz podczas 7. edycji seminarium Dobre Praktyki Reklamy Kosmetyków organizowanego przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.