Prawodawstwo w obszarze kosmetycznym dynamicznie ewoluuje. Unia Europejska bierze pod lupę coraz więcej składników produktów kosmetycznych pod kątem ich bezpieczeństwa dla konsumentów. Niektóre zakazy i ograniczenia już weszły w życie, a inne są dopiero projektowane lub konsultowane. Europejską inicjatywę obywatelską „Save Cruelty Free Cosmetics“ poparło niemal 1,5 mln osób. Co działo […]
Kosmetyki
Jak współpracować z influencerami – webinar Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego zaprasza 27 stycznia o godz. 12.30 na webinar dla pracowników działów promocji, marketingu i sprzedaży firm kosmetycznych, który poświęcony będzie tematowi współpracy reklamowej z influencerami.
Reklama kosmetyków na muszce inspekcji farmaceutycznej – tendencje w postępowaniach dotyczących reklamy aptek
W ostatnim czasie obserwujemy wzmożone zainteresowanie inspekcji farmaceutycznej reklamą kosmetyków. WIF-y coraz częściej badają, czy nie stanowi ona jednocześnie reklamy aptek. Przykładem takiego działania inspekcji jest głośna ostatnio sprawa dystrybutora kosmetyków Bioderma. Potwierdza ona tendencje, które obserwujemy w postępowaniach dotyczących reklamy aptek.
Seminarium pt. „Polskie kosmetyki podbijają Hiszpanię” – 6 marca 2019 r.
Seminarium pt. „Polskie kosmetyki podbijają Hiszpanię”, 6 marca 2019 r., siedziba kancelarii DZP.
Eksport FMCG na Ukrainę i Białoruś – śniadanie biznesowe 13 listopada
13 listopada zapraszamy na nasze seminarium biznesowe pt.”Ukraine & Belarus: overview of legal environment and opportunities in the FMCG area” organizowane wspólnie z kancelarią SDM Partners i REVERA.
Sejm uchwalił ustawę o produktach kosmetycznych
4 października br. Sejm przyjął ustawę o produktach kosmetycznych. Sejmowa Komisja Zdrowia prowadząca prace nad kształtem ustawy nie wprowadziła znaczących zmian w stosunku do projektu, który wpłynął do Sejmu w maju br. W związku z powyższym należy spodziewać się szybkiego zakończenia prac nad regulacją.
Marki parasolowe pod lupą URPL
URPL zapowiada, że będzie brał pod uwagę w procesie rejestracji leków także nazwy produktów z innych kategorii. Stanowisko kontrowersyjne, ale może mieć duży wpływ na ramy funkcjonowania marek parasolowych w Polsce.
Podwójna rewolucja w kosmetykach
Dla branży kosmetycznej nadciąga wiele wyzwań związanych z nową ustawą o produktach kosmetycznych oraz RODO. Wciąż dostępne są miejsca na seminarium PZPK z naszym udziałem, na którym będziemy przybliżać te kwestie. Zachęcamy do zapoznania się z relacją z pierwszej edycji wydarzenia , która będzie powtórzona 11 kwietnia.
Dobre praktyki w reklamie kosmetyków
Dla prowadzenia prawidłowej reklamy kosmetyków nie wystarczy przestrzeganie obowiązków wprost określonych w prawie. Przepisy prawa nakazują również zgodność z dobrymi obyczajami. Jak ustalić co dokładnie nakazują dobre obyczaje? O tym mówił Michał Tracz podczas 7. edycji seminarium Dobre Praktyki Reklamy Kosmetyków organizowanego przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.
Trwają prace nad ustawą o produktach kosmetycznych
2 lutego 2017 r. w serwisie Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt ustawy o produktach kosmetycznych opracowany przez Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia. Projekt został skierowany do uzgodnień i konsultacji publicznych, które potrwają do dnia 2 marca br.