Leki

Usługi telemedyczne a zwolnienie z VAT – interpretacja Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 31 grudnia 2014 r.

Opodatkowaniu podatkiem od towaru i usług, zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054) nie podlegają m.in. usługi w zakresie opieki medycznej, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia, oraz dostawa towarów i świadczenie […]

Nowe wymagania Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej zostały ogłoszone

Dzisiaj zostało ogłoszone rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2015 r. w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej (GDP). Nowe GDP wprowadza szczegółowe wymogi stawiane przedsiębiorcom prowadzącym obrót hurtowy produktami leczniczymi oraz pośrednikom w obrocie. Rozporządzenie reguluje kwestie: 

Nowy wzór wniosku o zezwolenie na hurtownię farmaceutyczną

Minister Zdrowia podpisał 11 marca b.r. nowe rozporządzenie w sprawie wzoru wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej. Od dnia wejścia w życie rozporządzenia, przedsiębiorcy planujący złożyć wniosek o uzyskanie ww. zezwolenia, będą musieli skorzystać z nowego wzoru. Rozporządzenie wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia. Spodziewamy […]

Nowe wymagania Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej już wkrótce

W dniu dzisiejszym ukazał się najnowszy projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej (GDP). Projekt nowego GDP dotyczy działalności przedsiębiorców prowadzących obrót hurtowy produktami leczniczymi (z wyłączeniem produktów leczniczych weterynaryjnych) oraz pośredników w obrocie produktami leczniczymi. Nowe GDP przewiduje roczny okres na dostosowanie się hurtowników do nowych […]

Pośrednikom kończy się czas na zgłoszenie do GIF

Nowelizacja Prawa farmaceutycznego modyfikuje zasady prowadzenia obrotu produktami leczniczymi. W szczególności, wprowadza się nową instytucję Pośrednika w obrocie, która podlega osobnym wymogom regulacyjnym. W rezultacie, przedsiębiorcy, którzy w dniu wejścia w życie nowelizacji prowadząc działalność spełniają przesłanki definicji pośrednictwa w obrocie, będą musieli złożyć wniosek o wpisanie do Rejestru prowadzonego […]

Jak reklamować kosmetyki?

Produkty kosmetyczne są coraz powszechniej wykorzystywane przez apteki jako towar do zwiększania ich marżowości, wpływania na atrakcyjność placówki w oczach konsumenta, a w rezultacie na jej obroty. Takie wykorzystanie produktów kosmetycznych jest jednym z wielu dostępnych narzędzi trade-marketingowych, które mogą odrobić potencjalne straty spowodowane przepisami Ustawy refundacyjnej i usztywnieniem cen […]