Life Sciences Law Blog

Dobre praktyki w reklamie kosmetyków

Dobre praktyki w reklamie kosmetyków

Dla prowadzenia prawidłowej reklamy kosmetyków nie wystarczy przestrzeganie obowiązków wprost określonych w prawie. Przepisy prawa nakazują również zgodność z dobrymi obyczajami. Jak ustalić co dokładnie nakazują dobre obyczaje? O tym mówił Michał Tracz podczas 7. edycji seminarium Dobre Praktyki Reklamy Kosmetyków organizowanego przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.

assortment of pills and capsules

W DGP o zmianie w reklamach suplementów diety

W ostatnim czasie duże kontrowersje wzbudzają zmiany regulacyjne planowane na rynku suplementów diety. Ministerstwo Zdrowia podkreśla, że jako jeden z celów obrało sobie wprowadzenie bardziej restrykcyjnych wymogów dotyczących suplementów diety, w tym zasad ich oznakowania i reklamy, a także przyszłego kanału dystrybucji.

assortment of pills and capsules

Francuskie prawo dotyczące suplementów diety niezgodne z prawem unijnym

Francuskie ustawodawstwo w odniesieniu do suplementów diety pochodzących z innych państw członkowskich zawierających witaminy i składniki mineralne, zgodnie z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości UE w wyroku z 27 kwietnia 2017 r. w sprawie C 672/15 niezgodne z dyrektywą 2002/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 10 czerwca 2002 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do suplementów żywnościowych oraz postanowień traktatu o funkcjonowaniu UE dotyczących swobodnego przepływu towarów.

Color fruits, berries and vegetables

DZP powiększa Zespół Prawa Żywnościowego

Do Zespołu Prawa Żywnościowego kancelarii Domański Zakrzewski Palinka z początkiem maja, na stanowisko Counsel, dołączyła Monika Zagrajek – specjalistka w zakresie prawa żywnościowego ze szczególnym uwzględnieniem aspektów związanych z suplementami diety, żywnością wzbogacaną oraz żywnością specjalnego przeznaczenia.

Zaproszenie | Warsztaty Refundacyjne

Zaproszenie | Warsztaty Refundacyjne

W imieniu kancelarii DZP oraz firmy PEX PharmaSequence zapraszamy firmy i ich przedstawicieli odpowiedzialnych za pricing, market access i strategię refundacyjną, do udziału w warsztatach refundacyjnych.

assortment of pills and capsules

Nowa odsłona „Polityki lekowej”

Opracowywana obecnie w ramach współpracy międzyresortowej „Polityka Lekowa” ma stanowić zaproszenie do dyskusji o jej kierunkach i kształcie w najbliższych latach. Stawiane tam priorytety są wysokie, a cele ambitne. Pozostaje nam obserwować czy realne i współmierne.