Life Sciences Law Blog

Nowe wymagania Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej już wkrótce

W dniu dzisiejszym ukazał się najnowszy projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej (GDP). Projekt nowego GDP dotyczy działalności przedsiębiorców prowadzących obrót hurtowy produktami leczniczymi (z wyłączeniem produktów leczniczych weterynaryjnych) oraz pośredników w obrocie produktami leczniczymi. Nowe GDP przewiduje roczny okres na dostosowanie się hurtowników do nowych […]

Pakiet onkologiczny do Trybunału Konstytucyjnego

W miniony piątek Naczelna Rada Lekarska jednogłośną uchwałą podjęła decyzję o przygotowaniu wniosku do Trybunału Konstytucyjnego. Wniosek będzie dotyczył niezgodności z Konstytucją RP niektórych przepisów wprowadzających pakiet onkologiczny. Wstępną ekspertyzę wykazującą wątpliwości konstytucyjne pakietu onkologicznego przygotował zespół Life Sciences kancelarii DZP, która będzie również przygotowywać sam wniosek dla NRL. Osobami reprezentującymi kancelarię są dr Tomasz Zalasiński oraz Michał Czarnuch, eksperci w zakresie ochrony zdrowia.

Pośrednikom kończy się czas na zgłoszenie do GIF

Nowelizacja Prawa farmaceutycznego modyfikuje zasady prowadzenia obrotu produktami leczniczymi. W szczególności, wprowadza się nową instytucję Pośrednika w obrocie, która podlega osobnym wymogom regulacyjnym. W rezultacie, przedsiębiorcy, którzy w dniu wejścia w życie nowelizacji prowadząc działalność spełniają przesłanki definicji pośrednictwa w obrocie, będą musieli złożyć wniosek o wpisanie do Rejestru prowadzonego […]

Jak reklamować kosmetyki?

Produkty kosmetyczne są coraz powszechniej wykorzystywane przez apteki jako towar do zwiększania ich marżowości, wpływania na atrakcyjność placówki w oczach konsumenta, a w rezultacie na jej obroty. Takie wykorzystanie produktów kosmetycznych jest jednym z wielu dostępnych narzędzi trade-marketingowych, które mogą odrobić potencjalne straty spowodowane przepisami Ustawy refundacyjnej i usztywnieniem cen […]

Zmiany w telemarketingu farmaceutycznym. Potrzebne zgody

25 grudnia 2014 r. wszedł w życie znowelizowany art. 172 ust. 1 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Przepis ten reguluje zasady prowadzenia działań marketingowych za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnych, w tym usług telefonii głosowej. W rezultacie od 25 grudnia 2014 r. działalność w zakresie telemarketingu farmaceutycznego wymaga uzyskania zgody od każdego odbiorcy przekazywanych w ten sposób komunikatów handlowych.