Life Sciences Law Blog

Nowe szanse dla rynku pozaaptecznego

Minister Zdrowia szykuje korzystną nowelizację przepisów dla sklepów medycznych(medyczno-zielarskich), które będą mogły w znacznym stopniu rozszerzyć asortyment oferowanych produktów i wzmocnić pozycję konkurencyjną wobec aptek.

Wykaz oświadczeń zdrowotnych jeszcze w 2010?

Wszystko wskazuje na to, że wykaz dopuszczalnych oświadczeń zdrowotnych zostanie przyjęty wcześniej niż wszyscy oczekiwali. Komisja Europejska planuje bowiem wydanie wykazu częściowego. Oznacza to, że wielu przedsiębiorców z branży suplementów diety i sektora spożywczego już teraz będzie musiało podjąć decyzję co do niezbędnych zmian w znakowaniu produktów i polityce reklamowej.

Strethoscope on heartbeat graph

Wyłączenie lekarza z przetargu szpitalnego

Często Klienci pytają nas, czy podpisanie w przeszłości jakiejkolwiek umowy z lekarzem, który następnie uczestniczy w przetargu po stronie szpitala, jest ryzykowne i jaki jest poziom tego ryzyka. Zgodnie z prawem lekarz, który przyjął zlecenie od oferenta w ciągu 3 lat poprzedzających ogłoszenie zamówienia, podlega wyłączeniu od udziału w postępowaniu w sprawie zamówienia publicznego – reguła ta nie dotyczy zawartych w przeszłości umów o dzieło ani umów sponsoringu.

Pakiety medyczne trzeba opodatkować

24 maja br. NSA w uchwale w składzie siedmiu sędziów (sygn. II FSP 1/10) przesądził o podatkowym traktowaniu abonamentów medycznych uznając, iż stanowią one korzyść dla pracowników uprawnionych do ich otrzymywania oraz powinny podlegać opodatkowaniu, jako nieodpłatne świadczenie.

Ulotki dla niewidzących

Podmiot odpowiedzialny od 2007 r. musi zapewniać, aby treść ulotek przylekowych była dostępna dla osób niewidomych i słabowidzących. Jak wskazuje praktyka, jedynie niewielka część ulotek została dotychczas udostępniona osobom z problemami wzrokowymi.

Gadżety reklamowe nadal do 100 PLN

Zwiększenie limitu zwolnienia z PIT dla nieodpłatnych świadczeń otrzymywanych w związku z promocją lub reklamą świadczeniodawcy nie wpływa na maksymalną wartość upominków reklamowych.