Co słychać w DZP?

Nasze aktualne projekty.

DZP wspiera Toyotę przy inwestycjach w elektryczne przekładnie hybrydowe

29.07.2019

Toyota Motor Manufacturing Poland rozpocznie w fabryce w Wałbrzychu produkcję kolejnej elektrycznej przekładni (e-CVT - electronic continuously variable transmission) do niskoemisyjnych napędów hybrydowych, która będzie współpracować z silnikiem o pojemności 1,5l. Projekt ten stanowi uzupełnienie i rozszerzenie produkcji przekładni e-CVT współpracującej z silnikiem 1,8l uruchomionej w listopadzie 2018. W efekcie w 2021 fabryka Toyoty podwoi produkcję elektrycznych przekładni hybrydowych. Wraz z pozostałymi obecnie realizowanymi projektami związanymi z rozwojem nowoczesnych silników (TNGA – Toyota New Global Architecture), poziom inwestycji w obu zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland (Wałbrzych i Jelcz – Laskowice) wzrośnie do blisko 5 mld PLN.

Nowa przekładnia e-CVT będzie współpracować z najnowszej generacji silnikiem o pojemności 1,5l zaprojektowanym w oparciu o globalną platformę projektową Toyoty TNGA. Elektryczna przekładnia e-CVT stanowi serce niskoemisyjnego systemu hybrydowego Toyoty. Współpraca dwóch silników elektrycznych stanowiących integralną część przekładni e-CVT z silnikiem benzynowym zapewnia optymalny przepływ energii w elektrycznym pojeździe hybrydowym (hybrid electric vehicle - HEV).

Doradzamy Toyocie od początku procesu inwestycyjnego. Ze strony DZP projekt prowadzi Marcin Krakowiak, Szef i Partner Praktyki Infrastruktury i Energetyki, Anna Glapa, Partner oraz Aneta Włoszek, Senior Associate.

DZP od wielu lat jest doradcą prawnym Toyoty w zakresie wszelkich aspektów jej działalności, w tym w zakresie prawa korporacyjnego oraz prawa pracy. DZP wspiera również Toyotę w zakresie pomocy publicznej, w tym w szczególności, w zakresie prowadzenia działalności na terenie SSE oraz pozyskiwania innych form wsparcia w związku z realizowanymi projektami inwestycyjnymi.

TMMP posiada dwa zakłady zlokalizowane na Dolnym Śląsku. Fabryka w Wałbrzychu produkuje elektryczne przekładnie do niskoemisyjnych samochodów hybrydowych współpracujących z silnikiem 1,8-litra, 1-litrowe silniki benzynowe oraz manualne i półautomatyczne skrzynie biegów. Zakład w Jelczu-Laskowicach produkuje silniki benzynowe 1,5 l, a także silniki Diesla o pojemnościach 1,4 l oraz 2,2 l. Po uruchomieniu linii produkcyjnych nowych silników o pojemności 2,0 l i 1,5 l zaprojektowanych w technologii TNGA, zdolności produkcyjne fabryki wyniosą 309 tysięcy jednostek napędowych rocznie. Fabryki TMMP zaopatrują montownie samochodów Toyoty oraz Grupy PSA i firmy Lotus prowadzone przez spółki europejskie: Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji i Rosji oraz poza Europą: w Republice Południowej Afryki i Japonii.

Bądź na bieżąco z DZP