Jarosław Łukawski i Natalia Komala wyjaśnią czym są dark patterns oraz jak projektować stronę sklepu internetowego, aby uniknąć kary za niezgodne z prawem praktyki.

Branża e-commerce to wymagający i wysoko konkurencyjny rynek, dlatego przedsiębiorcy zajmujący się handlem internetowym nieustannie poszukują sposobów i narzędzi, które mogłyby zwiększyć rentowność ich biznesu. Niestety coraz częściej sięgają po rozwiązania oparte na błędach poznawczych konsumentów – ich nieuwadze, pośpiechu czy podatności na impulsy. Takie internetowe „pułapki” zyskały miano dark patterns.

W ostatnim czasie szczególną uwagę na stosowanie takich praktyki zwrócił Prezes UOKiK, który coraz częściej nakłada wysokie kary na firmy stosujące tego typu narzędzia. Jakie działania i narzędzia marketingowe mogą być przez organy uznane za nieetyczne? Wątpliwości te wyjaśnimy podczas webinaru: Dark patterns czyli internetowe pułapki dla konsumentów. Nasi eksperci przeanalizują dotychczasowe rozstrzygnięcia dotyczące dark patterns oraz wyjaśnią, które dokładnie narzędzia marketingowe zostały zakwestionowane przez organy.

Jarosław Łukawski, Partner oraz Natalia Komala, Associate z Praktyki Prawa Konkurencji w szczególności omówią:

  • Jak projektować stronę internetową, aby uniknąć zarzutu o wykorzystywanie dark patterns?
  • Jakie metody komunikowania okazji cenowych są szczególnie ryzykowne?
  • Jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy za stosowanie dark patterns?

Szczegóły dotyczące szkolenia w załączonym zaproszeniu.

  • Data: 16 kwietnia, godz. 10:00-11:00
  • Miejsce: online
  • Rejestracja: do 15 kwietnia, do godz. 16:00

Uczestnictwo w spotkaniu jest bezpłatne. Udział jest możliwy po otrzymaniu drogą mailową potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.

Pobierz plik