Jak wdrożyć zasady zrównoważonego rozwoju w mojej firmie?

DZP ESG.

Aspekty społeczne

Aspekty społeczne ESG obejmują relacje firmy z pracownikami, klientami, dostawcami i społecznością lokalną, oraz wszystkie jej polityki i działania wpływające na jednostki i społeczeństwo. Skuteczne zarządzanie tymi aspektami oznacza nie tylko przestrzeganie prawa pracy, praw człowieka i norm społecznych, ale także wywieranie pozytywnego wpływu na całe otoczenie, w którym prowadzi działalność. Postrzeganie jej jako społecznie odpowiedzialnej przekłada się na wzrost zaufania klientów, inwestorów i innych interesariuszy, dla których coraz ważniejsze jest to, jak organizacje zarządzają różnorodnością, włączeniem społecznym czy relacjami w łańcuchu wartości.

Dyrektywa CSRD a czynniki społeczne

Zgodnie z dyrektywą CSRD wśród danych, jakie należy ujawnić w raporcie ESG, znajdują się informacje na temat równego traktowania i równych szans w organizacji, w tym równouprawnienia płci i równości wynagrodzeń, środków zapobiegania przemocy i nękaniu w miejscu pracy, a także różnorodności. Dotyczą one także warunków pracy, takich jak bezpieczeństwo zatrudnienia, czas pracy, odpowiednie wynagrodzenie, dialog społeczny, wolność zrzeszania się oraz bezpieczeństwo i higiena pracy, a także poszanowanie praw człowieka i praw pracowniczych.

Kształtowanie zrównoważonej kultury organizacyjnej opartej na wartościach ESG jest niezbędne nie tylko ze względu na wymogi prawne, ale również dla budowania pozytywnego wizerunku firmy w oczach klientów, inwestorów, kontrahentów oraz pracowników. Dlatego w DZP wspieramy zarówno klientów objętych obowiązkiem raportowania ESG, jak i podmioty, które dobrowolnie decydują się na ten krok i chcą jak najwcześniej przygotować odpowiednie procesy i procedury.

Aspekty społeczne ESG

Całościowo zajmujemy się obszarem społecznym ESG, niezależnie od tego, czy nasz klient chce zagwarantować różnorodność w zespole, ustalić odpowiednie proporcje wynagrodzeń, stworzyć protokoły BHP lub wzmocnić relacje z dostawcami czy społecznością lokalną.

W ramach naszych usług:

  • przeprowadzamy audyty, w tym analizę in books, czyli przegląd obowiązujących dokumentów z obszaru prawa pracy oraz analizę in action w postaci rozmów z kadrą zarządzającą i pracownikami w celu zidentyfikowania potrzeb z obszaru społecznego,
  • identyfikujemy obszary wymagające dalszych działań i dostosowujemy procedury wewnętrzne oraz regulacje wewnątrzzakładowe do wymogów ESG,
  • przygotowujemy i opiniujemy dokumenty, takie jak umowy i polityki, pod kątem ESG i zrównoważonego rozwoju,
  • wspieramy komunikację w ramach organizacji, tworząc komunikaty dotyczące inicjatyw D&I, raportów ESG i publikacji związanych z odpowiedzialnością biznesu,
  • prowadzimy szkolenia z zakresu przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji dla pracowników i kadry zarządzającej,
  • budujemy systemy ochrony sygnalistów i przeprowadzamy postępowania wyjaśniające,
  • we współpracy z doświadczonymi menedżerami HR, prowadzimy szkolenia i sesje coachingowe, aby zapewnić wsparcie dla działów HR w budowaniu transparentnej, różnorodnej i inkluzywnej organizacji.

Zespół:

Agata Mierzwa | Bogusław Kapłon

artykuły powiązane

Bądź na bieżąco z DZP