Gdzie znajdę przystępnie podane, różnorodne informacje prawne?

Centrum prasowe DZP.

Powodzenie ekspansji zagranicznej, czyli jak opracować przemyślaną strategię wejścia na zagraniczny rynek?

17.09.2019

Autorzy:
Barbara Dreszer

Prowadzenie firmy wiąże się z ciągłym poszukiwaniem optymalnych rozwiązań. O ile rozpoczęcie i ustabilizowanie swojej działalności na własnym, rodzimym podwórku duża część przedsiębiorców ma już za sobą, o tyle zrobienie kolejnego kroku w rozwoju i opracowanie przemyślanej strategii wejścia na rynek zagraniczny, dla wielu może stanowić nie lada wyzwanie. Artykuł ten, niech będzie więc inspiracją, jakie aspekty formalne warto wziąć pod uwagę, celem przygotowania firmy na podbój zagranicznego rynku.

Spółka, oddział, a może przedstawicielstwo?

Mając zielone światło na prowadzenie działalności gospodarczej w danym sektorze gospodarki za granicą, każdy przedsiębiorca stanie przed decyzją, jaką formę prawną wybrać, aby móc bezpiecznie, efektywnie oraz zgodnie z prawem prowadzić biznes w obcym państwie. Poznanie uwarunkowań prawnych prowadzenia firmy w danym kraju jest więc kluczowe, aby zmaterializować swoją obecność za granicą.
Jednym z dostępnych rozwiązań może być założenie za granicą nowego podmiotu, np. spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (w Rumunii S.R.L - Societate cu Răspundere Limitată, w Turcji Ltd.Sti Limited Şirketi, w Bułgarii ООД Drużestwo s Ograniczena Otgowornost) lub spółki akcyjnej, zgodnie z wymogami stawianymi przez prawo państwa obcego. W praktyce, często warunkiem funkcjonowania na rynku o obcej specyfice (np. w obcych kulturowo krajach bliskiego wschodu) może okazać się podjęcie współpracy z lokalnym partnerem biznesowym z danej branży, poprzez wspólne zawiązanie nowego podmiotu lub w oparciu o kontraktową współpracę.

Źródło: Meblarstwo (Meble News)

Bądź na bieżąco z DZP