Gdzie znajdę przystępnie podane, różnorodne informacje prawne?
Centrum prasowe DZP.
27.09.2015
Autorzy:Obecnie obserwujemy bardzo postępującą regulację rynku kosmetycznego. W efekcie można odnieść wrażenie, że rynek produktów kosmetycznych coraz bardziej zaczyna upodabniać się do rynku produktów leczniczych lub produktów spożywczych, gdzie nadzór organów publicznych i ograniczenia ustawowe w każdej płaszczyźnie biznesu są bardzo odczuwalne.
Znaczące zmiany zaczęły się w 2013 roku, gdy zaczęły obowiązywać przepisy unijnego Rozporządzenia 1223/2009 dotyczące produktów kosmetycznych. Przepisy tego aktu przede wszystkim zmodyfikowały zasady prowadzenia dystrybucji produktów kosmetycznych i nadzoru nad nimi. Dodatkowo w 2013 r. zostało wydane przez Komisję Europejską kolejne rozporządzenie unijne o numerze 655/2013 określające wspólne kryteria dotyczące uzasadniania oświadczeń stosowanych w związku z produktami kosmetycznymi. W ten sposób w sześciu głównych zasadach ustalono dopuszczalne granice prowadzenia komunikacji zewnętrznej o kosmetykach.
Pełna treść artykułu dostępna w załączonym pliku PDF.
Źródło: Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej, 3/2015