11.11.2013
Autorzy:
Praktyki:
Specjalizacje:
Model biznesowy free-to-play, w którym użytkownicy nie uiszczają wstępnej opłaty za możliwość grania w grę, jest coraz częściej stosowany w grach komputerowych.
Model biznesowy free-to-play, w którym użytkownicy nie uiszczają wstępnej opłaty za możliwość grania w grę, jest coraz częściej stosowany w grach komputerowych.
Niewątpliwą zaletą takiego modelu jest możliwość zaangażowania wielkiej liczby graczy, z racji braku, przynajmniej początkowo, jakiejkolwiek wejściowej bariery finansowej. Producenci i wydawcy wykorzystujący ten model biznesowy zakładają, iż ich inwestycja w produkcję i wydanie gry zwróci się pod postacią przychodów z wyświetlanych reklam, sprzedaży przedmiotów, poziomów, lub wirtualnej waluty. W celu maksymalizacji tych inwestycji, producenci gier wprowadzają lub też opierają swoje gry free-to-play o element losowy. Pojęcie gamblifikacji powstało dla potrzeby opisania tego zjawiska – wzmożonego przedstawiania, promowania
i wdrażania elementów losowych w mechanikę gier komputerowych oraz społecznościowych.
Całość artykułu dostępna w załączonym pliku PDF