Gdzie znajdę przystępnie podane, różnorodne informacje prawne?
Centrum prasowe DZP.
19.12.2017
Autorzy:Oprócz opracowania odpowiedniej receptury, wprowadzenie na rynek nowego kosmetyku wymaga także zapewnienia właściwej rozpoznawalności produktów. Udaje się to często zrealizować dzięki wybraniu ciekawej i chwytliwej nazwy dla marki lub określonej linii produktów.
Znaczenie dobrze rozpoznawalnej nazwy potwierdzają nie tylko dane z zysków osiągniętych ze sprzedaży najbardziej znanych produktów, lecz także straty wynikające ze sprzedaży przedostających się do obiegu – głównie poprzez sprzedaż internetową – podrobionych produktów kosmetycznych. W samej tylko Wielkiej Brytanii szacowane straty branży kosmetycznej z tego tytułu to ok. 201 mln funtów rocznie. Na skalę europejską – zgodnie z danymi European Observatory on Infringements of Intellectual Property Rights – szacuje się, że tzw. "beauty economy" traci z tego tytułu ok. 8,2 mld euro rocznie. W tym kontekście, prawna ochrona nazwy produktu kosmetycznego okazuje się być sporym wyzwaniem.
Pełną treść artykułu znajdą Państwo w załaczonym PDF.
Źródło: Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej, 4/2017