Gdzie znajdę przystępnie podane, różnorodne informacje prawne?
Centrum prasowe DZP.
Nakłady poczynione przez najemców na zagospodarowanie lokalu muszą być rozliczone zgodnie z umową. Jeśli jej nie było, to dopiero wtedy decydują przepisy ustawowe.
Kwestia warunków ponoszenia i rozliczania nakładów na lokal to bez wątpienia jeden z najistotniejszych elementów w umowach najmu. Praktyka pokazuje bowiem, że na tle rozliczenia tych wydatków często dochodzi do sporów pomiędzy najemcą a wynajmującym. W wielu wypadkach można by czasochłonnych i kosztownych procesów sądowych uniknąć, gdyby na etapie ustalania warunków najmu precyzyjnie ustalono zasady rozliczeń obowiązujące obie strony. W jaki więc sposób rozliczyć nakłady na lokal po zakończeniu umowy? Jakie są możliwe i stosowane w obrocie modele rozliczenia? Omawiamy to poniżej, w uwzględnieniem aktualnego orzecznictwa Sądu Najwyższego.
Pełna treść artykułu dostępna w załączonym pliku PDF.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna, 25 kwietnia 2017.