Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego zaprasza 27 stycznia o godz. 12.30 na webinar dla pracowników działów promocji, marketingu i sprzedaży firm kosmetycznych, który poświęcony będzie tematowi współpracy reklamowej z influencerami.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ostatnim czasie bardzo dokładnie przygląda się, czy influencerzy poprawnie oznaczają swoje posty, które zostały zamówione i opłacone przez producenta prezentowanego przedmiotu. Niewłaściwe oznaczenie współpracy bądź jego brak są istotnym wprowadzeniem w błąd odbiorcy, a tym samym naruszają prawa konsumentów.
Wydarzenie organizowane przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego poprowadzą Marta Balcerowska, Senior Associate z Zespołu Prawa Konkurencji oraz Tomasz Kaczynski Partner w Praktyce Life Sciences. Nasi eksperci wyjaśnią, jak firmy kosmetyczne powinny prowadzić współpracę w zakresie promocji produktów z influencerem, aby uniknąć niechcianych konsekwencji.
Na webinarze poruszymy m.in. te kwestie:
- co wzbudza podejrzenia UOKiK-u i jakie konkretnie działania mogą zostać uznane za reklamę,
- w jaki sposób powinny zostać oznaczone treści sponsorowane,
- jak firmy mogą weryfikować treści publikowane przez influencera,
- jak skonstruować bezpieczne umowy i regulaminy,
- co robić, jeśli dojdzie do kontroli UOKiK-u,
- jakie mogą być konsekwencje i sankcje za nieprawidłowe komunikaty.
Więcej informacji o wydarzeniu, a także formularz rejestracyjny można znaleźć na stronie organizatora.