Jak współpracować z influencerami – webinar Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego zaprasza 27 stycznia o godz. 12.30 na webinar dla pracowników działów promocji, marketingu i sprzedaży firm kosmetycznych, który poświęcony będzie tematowi współpracy reklamowej z influencerami.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ostatnim czasie bardzo dokładnie przygląda się, czy influencerzy poprawnie oznaczają swoje posty, które zostały zamówione i opłacone przez producenta prezentowanego przedmiotu. Niewłaściwe oznaczenie współpracy bądź jego brak są istotnym wprowadzeniem w błąd odbiorcy, a tym samym naruszają prawa konsumentów.

Wydarzenie organizowane przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego poprowadzą Marta Balcerowska, Senior Associate z Zespołu Prawa Konkurencji oraz Tomasz Kaczynski Partner w Praktyce Life Sciences. Nasi eksperci wyjaśnią, jak firmy kosmetyczne powinny prowadzić współpracę w zakresie promocji produktów z influencerem, aby uniknąć niechcianych konsekwencji.

Na webinarze poruszymy m.in. te kwestie:

  • co wzbudza podejrzenia UOKiK-u i jakie konkretnie działania mogą zostać uznane za reklamę,
  • w jaki sposób powinny zostać oznaczone treści sponsorowane,
  • jak firmy mogą weryfikować treści publikowane przez influencera,
  • jak skonstruować bezpieczne umowy i regulaminy,
  • co robić, jeśli dojdzie do kontroli UOKiK-u,
  • jakie mogą być konsekwencje i sankcje za nieprawidłowe komunikaty.

Więcej informacji o wydarzeniu, a także formularz rejestracyjny można znaleźć na stronie organizatora.

Marta Balcerowska

Marta Balcerowska
Radca Prawny, Senior Associate

marta.balcerowska@dzp.pl

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *